MediaWatch

TV 2 ændrer EM sponsorat

Kritik fra forbrugerorganisationer og Kulturministeriet tvang tirsdag TV 2 til at ændre det sponsorat, der indleder og afslutter samtlige EM-programmer med speaken: »TV 2 og Triomega præsenterer EM i fodbold«.

Sponsoratet minder for meget om en almindelig reklamefilm, og det er ulovligt i følge de danske TV-reklameregler. Forbrugerorganisationen DAF mener stadig at TV 2 sløser med reglerne, skriver Politiken.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs