MediaWatch

Konkurrence til nordiske konsulenthuse

Ifølge Computerworld er de amerikanske konsulenthuses motiv med at trænge ind på det nordiske marked regionens førerskab indenfor det trådløse Internet.

I USA har Sapient og Viant en lang række at nationens største koncerner som kunder, og deres indtog i Norden vil forstærke konkurrencen om storkunderne yderligere for konsulentfirmaer som Framfab og Icon Medialab, der hidtil har domineret markedet.

Viant blev stiftet i 1996 og har i dag omkring 500 ansatte og en omsætning på godt en milliard kroner. Sapient blev stiftet i 1991, har 2.300 ansatte og omsætningen i 1999 blev knap 2,2 milliarder kroner, skriver Computerworld.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs