MediaWatch

Konkurrence til nordiske konsulenthuse

Ifølge Computerworld er de amerikanske konsulenthuses motiv med at trænge ind på det nordiske marked regionens førerskab indenfor det trådløse Internet.

I USA har Sapient og Viant en lang række at nationens største koncerner som kunder, og deres indtog i Norden vil forstærke konkurrencen om storkunderne yderligere for konsulentfirmaer som Framfab og Icon Medialab, der hidtil har domineret markedet.

Viant blev stiftet i 1996 og har i dag omkring 500 ansatte og en omsætning på godt en milliard kroner. Sapient blev stiftet i 1991, har 2.300 ansatte og omsætningen i 1999 blev knap 2,2 milliarder kroner, skriver Computerworld.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs