Navision vinder præmie for e-handel

MediaWatch

Navision Software, hvis primære forretningsområde er udvikling af back-office løsninger til styring og administration i små- og mellemstore virksomheder, er blevet kritiseret for at være for sent ude med front-office software, som for eksempel e-handels løsninger.

Prisen fra Microsoft stiller denne kritik i et nyt lys, skriver Børsen, og henviser til en aktieanalytiker, der afviser kritikken som unuanceret.

De fleste små- og mellemstore danske virksomheder har sandsynligvis slet ikke behov for de store og avancerede e-handelsløsninger, som for eksempel amerikanske Siebel udbyder. Ifølge direktør Jan Elbæk fra Merkantildata er det relativt let at udvikle e-handels løsninger, der modsvarer de danske virksomheders behov. Kunsten ligger i at integrere e-handelsløsningerne med de bagvedliggende back-office systemer, som er Navisions kerneområde, og det er i øvrigt her langt størstedelen af værdikæden ligger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også