MediaWatch

TvDanmark1 var en kostbar satsning

Dermed er den danske satsning en kostbar post, da driftsunderskuddet udgør 38% af hele koncernens driftsminus på 92 millioner, skriver Børsen.

Til gengæld har TvDanmark1-2 sat omsætningen godt i vejret med 19%, primært med nye indtægter fra kabelabonnementer. Dog er reklameomsætningen faldet med 10-20% på grund af TV 2s prisdumpning i starten af året.

Mere fra MediaWatch

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs