MediaWatch

Danskerne vil ikke handle på nettet

Ifølge en ny undersøgelse fra Sonar er kun to procent af befolkningen indstillet på at handle dagligvarer over Internettet regelmæssigt, 39 procent vil slet ikke gøre det, og 20 procent vil gøre det regelmæssigt, skriver Jyllands Posten.

Indenfor Hovedstadsområdet havde 95 procent af de adspurgte aldrig prøvet e-handel og udenfor Hovedstadsområdet fandt man slet ingen, som havde prøvet det.

Ifølge Niels Bjørn-Andersen, der er leder af center for elektronisk handel på Handelshøjskolen i København viser undersøgelsen, hvor svært det er at ændre forbrugernes indkøbsvaner.

Senioranalytiker Lars Vestergaard fra IDC hæfter sig ved, at det typisk er unge eller veluddannede, som forholder sig positive overfor e-handel, og at der i Vestjylland også er en generel positiv indstiling. Lars Vestergaard tror at folks skepsis skyldes uvidenhed.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs