MediaWatch

Bertelsmann sælger Mediaways

Prisen for Mediaways er omkring 1,6 milliarder dollars, og handlen, der er den tredje på blot tre uger mellem de to selskaber, markerer Bertelsmanns komplette udtrædelse af markedet for ISP, skriver Financial Times.

Mere og mere tyder nu på, at der er ved at blive skabt en ny magtfuld alliance i den europæiske medieverden i særdeleshed efter at selskaberne for en lille måneds tid siden i forbindelse med fusionen mellem det Telefonicá-ejede Terra Networks og Lycos proklamerede, at man ville starte et e-commerce joint venture.

Det er således meningen, at man i fremtiden vil udvikle digital service til eksklusivt brug via Terra-Lycos netværk.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs