MediaWatch

DR-radio ønsker mere dynamisk lyd

En af de muligheder, der overvejes er brugen af en mere dynamisk lydbund, som underlægningsmusik og lydtapeter, nye versioner af Radioavisen, der er særligt målrettet bestemte aldersgrupper og højere tempo, skriver Aktuelt

Det er især de unge lyttere, som DR frygter i højrere grad vil skafte til de kommercielle kanaler.
Sådan er tendensen nemlig allerede. Både herhjemme og i resten af Europa taber public service-radioerne unge lyttere. BBC's Radio 1, norske Radio Petre og finske Radiomafia er begyndt at lave særlige ungdommelige versioner af radionyhederne. Det er en af de muligheder, som Danmarks Radio vil arbejde videre med i det næste års tid.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs