MediaWatch

DR-radio ønsker mere dynamisk lyd

En af de muligheder, der overvejes er brugen af en mere dynamisk lydbund, som underlægningsmusik og lydtapeter, nye versioner af Radioavisen, der er særligt målrettet bestemte aldersgrupper og højere tempo, skriver Aktuelt

Det er især de unge lyttere, som DR frygter i højrere grad vil skafte til de kommercielle kanaler.
Sådan er tendensen nemlig allerede. Både herhjemme og i resten af Europa taber public service-radioerne unge lyttere. BBC's Radio 1, norske Radio Petre og finske Radiomafia er begyndt at lave særlige ungdommelige versioner af radionyhederne. Det er en af de muligheder, som Danmarks Radio vil arbejde videre med i det næste års tid.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs