MediaWatch

Digital-TV vil fremme e-handel

I Sverige forventer man at en husholdning inden for ét år vil handle for cirka 1.000 kroner via TV-apparatet, skriver Berlingske Tidende. Hvis den prognose også holder stik overført på danske forhold, så vil der også herhjemme komme et sandt boom i e-handlen.

I Danmark er der i dag gennemsnitlig to fjernsyn per husstand men kun en halv computer, og alene den større udbredelse af TV-apparater gør, at e-handel via digital-TV udgør et kæmpe potentiale, mener salgs- og marketingdirektør John Kristensen fra Nokia.

Ifølge Gert Birnbacher, der er formand for Foreningen for Dansk Internet Handel er fordelen ved e-handel via digital-TV, at det bliver nemmere at nå de mange ældre forbrugere, som ikke bruger PC'er og Internet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs