MediaWatch

TV4 tredobler resultatet

I årets første kvartal øgede TV4 sin andel af TV-reklamemarkedet. Lokal-TV øgede sit salg med 7 procent, men tabet voksede fra 23 til 25 millioner på grund af stigende koncessions-afgifter til staten. Totalt voksede TV4s afgift til staten fra 106 millioner kronor til 117 millioner I første kvartal.

Sidste år betalte TV4 453 millioner i koncessionsafgifter. - De digitale alternativer er ikke gode nok endnu, sagde Thorbjörn Larsson, som afslørede, at kanalen forhandler med flere digitale platforme.

I dag distribueres TV4 i det digitale jordbaserede net og via Canal Digital. TV4 satser på at udvide sin virksomhed med koncessionsfrie virksomheder som DVD, CD-salg, bladudgivelse, CD-ROM, bøger og videosalg samt Text-Tv og tv4.se.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs