MediaWatch

Dagligvarekæden Favør lancerer e-handel

Det har længe stået sløvt til med de store danske dagligvarekæders engagement på Internettet, men nu kommer der til at ske noget. Som de første lancerer Favør i løbet af den næste måned e-handel til kædens 42 butikker, som hver tilbyder at levere varer til 5-7 postnumre.

Ifølge detailhandelsekspert Bruno Christensen fra konsulentfirmaet Retail Institute Scandinavia er Favørs initiativ et tegn på, at et endelig gennembrud for detailhandelskædernes engagement på Internettet venter lige om hjørnet. Det konkluderer han på baggrund af en ny rapport ”Skandinavisk Butikskæde Research 2000”, som viser at fem dagligvarekæder har planer om e-handel indenfor de næste måneder, skriver Jyllands Posten.

Mange danske dagligvarekæder har længe haft planer om e-handel, men de har blot ventet på det rette tidspunkt for at starte. Derfor kan Favørs initiativ forventes at sætte gang i udviklingen, for når først én stor kæde er begyndt bliver de andre nødt til at følge efter, mener Bruno Christensen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs