Bizart forsøg på forbrugerbeskyttelse

MediaWatch

Det ligner endnu et forfejlet forsøg på fra politisk hold på at bevare kontrollen med en udvikling, som allerede er smuttet fra dem.

Lars Nielsen siger: "Der er lagt op til en opblødning omkring bevægeligheden af sponsorkrediteringer på danskbaserede kanaler, men at man bibeholder de øvrige restriktive punkter. Hvis dette er tilfældet, er det en halv løsning.

Fra politisk hold ønsker man fortsat at beskytte forbrugeren. Men dette virker helt absurd, når de samme politikere udtaler, at Danmark er godt på vej mod IT-samfundet. På Internettet får man smidt alt ucensureret i hovedet med produktbilleder og slogans. Helt bizart bliver det, da de fleste tv-stationer efterhånden har kommercielle sites, hvor sponsorater er mulige.

Her gælder stort ingen grænser for, hvad man kan gøre m.h.t eksponering af produkter, bevægelighed, lys osv. TV 2 er skoleeksemplet, hvor man officielt kører en stram lovgivning for sponsering på tv-delen samtidig med, at man tilfører licenspenge til sine on-line aktiviteter, hvor det generelle regelsæt brydes hver dag".

Læs hele artiklen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også