MediaWatch

Bizart forsøg på forbrugerbeskyttelse

Det ligner endnu et forfejlet forsøg på fra politisk hold på at bevare kontrollen med en udvikling, som allerede er smuttet fra dem.

Lars Nielsen siger: "Der er lagt op til en opblødning omkring bevægeligheden af sponsorkrediteringer på danskbaserede kanaler, men at man bibeholder de øvrige restriktive punkter. Hvis dette er tilfældet, er det en halv løsning.

Fra politisk hold ønsker man fortsat at beskytte forbrugeren. Men dette virker helt absurd, når de samme politikere udtaler, at Danmark er godt på vej mod IT-samfundet. På Internettet får man smidt alt ucensureret i hovedet med produktbilleder og slogans. Helt bizart bliver det, da de fleste tv-stationer efterhånden har kommercielle sites, hvor sponsorater er mulige.

Her gælder stort ingen grænser for, hvad man kan gøre m.h.t eksponering af produkter, bevægelighed, lys osv. TV 2 er skoleeksemplet, hvor man officielt kører en stram lovgivning for sponsering på tv-delen samtidig med, at man tilfører licenspenge til sine on-line aktiviteter, hvor det generelle regelsæt brydes hver dag".

Læs hele artiklen.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs