Sponsering på nettet øges i Sverige

MediaWatch

Det betyder, at 30 procent af alle reklameinvesteringer på internettet består af sponsorater, vurderer SSC. Det skriver det norske fagblad Kampanje.

- Vi ser at sponsering øger med stor kraft. Markedet modnes og forståelsen for hvordan man arbejder med sponsering på nettet er i vækst, siger Mikael Jiffer i SSC til svenske blad, Resume.

Sidste år lå det norske annoncemarked med bannere og sponsorater på ca. 120 millioner kroner. Samme marked forventes i år at lande på ca. 300 millioner kroner, ifølge flere eksperter, som bladet Kampanje har talt med. Da en relativt lille del af netannonceringen går via mediebureauerne, er det vanskelig at vurdere, hvor meget sponseringen udgør af det norske markedet i dag. I følge SSC vil sponseringen i Sverige fordeles på tre forskellige alternativer: sponsering af websites og aktiviteter på nettet, traditionel sponsering kommunikeret via nettet og internettet som støtte til sponsering i andre mediekanaler. Internet Advertising Bureau i USA mener, at 27 procent af annonceringen på nettet i USA var sponsering i 1999.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også