MediaWatch

Sponsering på nettet øges i Sverige

Det betyder, at 30 procent af alle reklameinvesteringer på internettet består af sponsorater, vurderer SSC. Det skriver det norske fagblad Kampanje.

- Vi ser at sponsering øger med stor kraft. Markedet modnes og forståelsen for hvordan man arbejder med sponsering på nettet er i vækst, siger Mikael Jiffer i SSC til svenske blad, Resume.

Sidste år lå det norske annoncemarked med bannere og sponsorater på ca. 120 millioner kroner. Samme marked forventes i år at lande på ca. 300 millioner kroner, ifølge flere eksperter, som bladet Kampanje har talt med. Da en relativt lille del af netannonceringen går via mediebureauerne, er det vanskelig at vurdere, hvor meget sponseringen udgør af det norske markedet i dag. I følge SSC vil sponseringen i Sverige fordeles på tre forskellige alternativer: sponsering af websites og aktiviteter på nettet, traditionel sponsering kommunikeret via nettet og internettet som støtte til sponsering i andre mediekanaler. Internet Advertising Bureau i USA mener, at 27 procent af annonceringen på nettet i USA var sponsering i 1999.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs