MediaWatch

Bureau nedtoner forventninger

Den fjerde 100% landsdækkende radiostation går tilsyneladende til DR, da kravene præcist er defineret i retning af en kanal som ligner det nuværende P1, og dermed næppe er særlig kommercielt interessant for mange annoncører.

Den femte kanal kan, når der er fundet en afklaring omkring frekvenser, startdato og ejerskab, blive interessant, men her er der mange usikkerhedsmomenter.

End ikke Telestyrelsen ved, hvornår og hvordan en femte radiokanal vil kunne etableres. Det er bureauets vurdering, at de nye radiostationer under alle omstændigheder får det svært i konkurrence med andre kommercielle aktører, og at det nævnte indtjeningspotentiale på 250 mill. for en P4 er stærkt overdrevet.

Læs hele artiklen.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs