MediaWatch

MCI ekspanderer i Danmark

MCI WorldCom’s satsninger i Danmark er en del af en global oprustning i 65 lande indenfor teleydelser til erhvervslivet. I Danmark skal der investeres i selskabets højhastighedsnetværk og de tekniske faciliteter, og ambitionen er at nå op på at få 10 procent af alle erhvervskunder, skriver Berlingske Tidende.

Et af motiverne med de danske investeringer er at stå bedre i konkurrencen, når Telestyrelsen udbyder de nye UMTS-licenser til den næste generation af mobiltelefoni i Danmark.

I dag er MCI WorldCom kun repræsenteret på erhvervskunde-markedet i Danmark, men selskabets danske administrerende direktør, René Buch, vil overfor Berlingske Tidende ikke udelukke, at man i fremtiden også vil satse på privatkunde-markedet, eventuelt i forbindelse med erhvervelsen af en UMTS-licens.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs