MediaWatch

MCI ekspanderer i Danmark

MCI WorldCom’s satsninger i Danmark er en del af en global oprustning i 65 lande indenfor teleydelser til erhvervslivet. I Danmark skal der investeres i selskabets højhastighedsnetværk og de tekniske faciliteter, og ambitionen er at nå op på at få 10 procent af alle erhvervskunder, skriver Berlingske Tidende.

Et af motiverne med de danske investeringer er at stå bedre i konkurrencen, når Telestyrelsen udbyder de nye UMTS-licenser til den næste generation af mobiltelefoni i Danmark.

I dag er MCI WorldCom kun repræsenteret på erhvervskunde-markedet i Danmark, men selskabets danske administrerende direktør, René Buch, vil overfor Berlingske Tidende ikke udelukke, at man i fremtiden også vil satse på privatkunde-markedet, eventuelt i forbindelse med erhvervelsen af en UMTS-licens.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs