Nye sponsorregler giver 100 millioner

MediaWatch

Liberaliseringen af sponsor-reglerne kommer måske til at give TV 2 ekstraindtægter, som mere end opvejer det tag, som TV-stationen har måttet lide på grund af det nye forbud mod børnereklamer, mener underdirektør Lars Nielsen fra Mediacom ifølge Børsen.

Lars Nielsen bygger sine udtalelser på en undersøgelse som mediebureauet Mediacom har foretaget blandt de 20 største annoncører. TV 2 vurderer at børnereklameforbudet kommer til at koste omkring 46 millioner kroner om året i tabte reklameindtægter.

Danmark har hidtil haft en meget restriktiv lovgivning indenfor TV-sponsering, og det har medført at markedet er gået i stå. Det nye lovforslag vil blive fremsat efter folketingets åbning i oktober, og det ligger endnu ikke fast, i hvilken grad restriktionerne bliver lempet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også