MediaWatch

Nye sponsorregler giver 100 millioner

Liberaliseringen af sponsor-reglerne kommer måske til at give TV 2 ekstraindtægter, som mere end opvejer det tag, som TV-stationen har måttet lide på grund af det nye forbud mod børnereklamer, mener underdirektør Lars Nielsen fra Mediacom ifølge Børsen.

Lars Nielsen bygger sine udtalelser på en undersøgelse som mediebureauet Mediacom har foretaget blandt de 20 største annoncører. TV 2 vurderer at børnereklameforbudet kommer til at koste omkring 46 millioner kroner om året i tabte reklameindtægter.

Danmark har hidtil haft en meget restriktiv lovgivning indenfor TV-sponsering, og det har medført at markedet er gået i stå. Det nye lovforslag vil blive fremsat efter folketingets åbning i oktober, og det ligger endnu ikke fast, i hvilken grad restriktionerne bliver lempet.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs