Liberaliseringen af sponsor-reglerne kommer måske til at give TV 2 ekstraindtægter, som mere end opvejer det tag, som TV-stationen har måttet lide på grund af det nye forbud mod børnereklamer, mener underdirektør Lars Nielsen fra Mediacom ifølge Børsen.
Lars Nielsen bygger sine udtalelser på en undersøgelse som mediebureauet Mediacom har foretaget blandt de 20 største annoncører. TV 2 vurderer at børnereklameforbudet kommer til at koste omkring 46 millioner kroner om året i tabte reklameindtægter.
Danmark har hidtil haft en meget restriktiv lovgivning indenfor TV-sponsering, og det har medført at markedet er gået i stå. Det nye lovforslag vil blive fremsat efter folketingets åbning i oktober, og det ligger endnu ikke fast, i hvilken grad restriktionerne bliver lempet.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.