MediaWatch

Fjerde radiokanal ikke designet til DR

"Vi er især interesseret i den femte radiokanal, men vi regner også på økonomien i den fjerde, selv om den jo er bundet op på en række programforpligtelser«, siger Niels Jørgen Langkilde, MTG, skriver Dråben.

Det var overraskende for MTG og andre, at partierne bag medieforliget udformede den fjerde kanal som tilfæl-det er, med elementer man i dag kun finder på P1 og P2, suppleret med noget helt tredje.

Det har løbende været hævdet i debatten, at den fjerde skulle være designet til DR, men så skulle den have været en ren klassisk kanal.

»Det er jeg helt enig i - men vi har et tilbud så at sige på lager, der er designet til det politikerne ønsker«, siger radiodirektør Leif Lønsmann, DR. "Der er endnu ikke nævnt noget i forbindelse med medieforliget om den fjerde og femte radiokanal, som vi ikke allerede producerer".

Begge understreger dog, at det er svært at gøre sig meget konkrete tanker om den fjer-de radiokanal, før end man har set de nøjagtige koncessionsbetingelser. Læs interview under artikler.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs