MediaWatch

SBS søger danske alliancepartnere

Tværtimod betød den, at man smadrede sin egen succes ved at flytte for meget rundt på programmerne på TvDanmark2. Nu gælder det om at genetablere det, der fungerede på TvDanmark2. Det eksisterende forretningsområde skal ikke ligge stille. SBS er interesseret i den 5 ledige radiokanal, og de to nuværende radioer The Voice og PopFM skal videreudvikles. På TV-siden er Jesper Lund mindre konkret. De nuværende kanaler skal videreudvikles, men der er ikke planer om yderligere kanaler.

"Det er ikke nogen hemmelighed, at TvDanmark er meget interesseret i at indgå alliancer på det danske marked. Det kunne f.eks. være sammen med mediehuse, som strategiske partnere på TV-siden. Tiden er nu helt rigtig - om fire-fem år er det for sent" siger Jesper Lund til MediaWatch og understreger at ingen realitetsforhandlinger i gang endnu.

Lund kunne godt tænke sig en dansk udgave af nogle af de samarbejdsmodeller, som SBS kører efter i udlandet. I Holland samarbejder SBS6/NET5 med mediehuset der udgiver De Telegraaf, hvor sidstnævnte ejer 30 procent af projektet. I Schweiz samarbejdes med Ringier om kanalen TV3. I Ungarn samarbejdes med MTM, som ejer 50 procent af stationen TV2.

Læs hele historien om SBS i Danmark i Mediawatch, der udkommer fredag den 7. april.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs