MediaWatch

SBS søger danske alliancepartnere

Tværtimod betød den, at man smadrede sin egen succes ved at flytte for meget rundt på programmerne på TvDanmark2. Nu gælder det om at genetablere det, der fungerede på TvDanmark2. Det eksisterende forretningsområde skal ikke ligge stille. SBS er interesseret i den 5 ledige radiokanal, og de to nuværende radioer The Voice og PopFM skal videreudvikles. På TV-siden er Jesper Lund mindre konkret. De nuværende kanaler skal videreudvikles, men der er ikke planer om yderligere kanaler.

"Det er ikke nogen hemmelighed, at TvDanmark er meget interesseret i at indgå alliancer på det danske marked. Det kunne f.eks. være sammen med mediehuse, som strategiske partnere på TV-siden. Tiden er nu helt rigtig - om fire-fem år er det for sent" siger Jesper Lund til MediaWatch og understreger at ingen realitetsforhandlinger i gang endnu.

Lund kunne godt tænke sig en dansk udgave af nogle af de samarbejdsmodeller, som SBS kører efter i udlandet. I Holland samarbejder SBS6/NET5 med mediehuset der udgiver De Telegraaf, hvor sidstnævnte ejer 30 procent af projektet. I Schweiz samarbejdes med Ringier om kanalen TV3. I Ungarn samarbejdes med MTM, som ejer 50 procent af stationen TV2.

Læs hele historien om SBS i Danmark i Mediawatch, der udkommer fredag den 7. april.

Mere fra MediaWatch

Facebook åbner igen for politiske annoncer i USA

I et forsøg på at mindske misinformation har der siden det amerikanske præsidentvalg været slukket for det varme vand for politiske annoncer hos Facebook i USA. Torsdag vil det sociale medie åbne for hanerne igen.

Seneste nyt

Se flere jobs