Dot.com'ere pisket til markedsføring

MediaWatch

70-90 procent af den kapital, som hentes i de første to-tre runder af finansieringen, går til markedsføring, skrvier Børsens Nyhedsmagasin.

De nye dot com-virksomheder er dyre i drift, fordi de skal markedsføre sig. 70-90 procent af den kapital, dot com'erne henter i de første runder af risikovillige investeringer, går ofte direkte videre til massiv markedsføring af noget, som blot er et velklingende www-navn og en forretningside.

Og dot com'erne er pisket til det. Massiv markedsføring er nødvendig for overhovedet at overleve de få måneder, der går fra lanceringen, til de nye e-business-virksomheder skal have fat i næste skud kapital.

"Du har højst tre-fire kvartaler efter lanceringen til at bevise, at du skal have flere penge tilført." siger Christian Samsø, administrerende direktør for Ahead e-advertising.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også