MediaWatch

Dot.com'ere pisket til markedsføring

70-90 procent af den kapital, som hentes i de første to-tre runder af finansieringen, går til markedsføring, skrvier Børsens Nyhedsmagasin.

De nye dot com-virksomheder er dyre i drift, fordi de skal markedsføre sig. 70-90 procent af den kapital, dot com'erne henter i de første runder af risikovillige investeringer, går ofte direkte videre til massiv markedsføring af noget, som blot er et velklingende www-navn og en forretningside.

Og dot com'erne er pisket til det. Massiv markedsføring er nødvendig for overhovedet at overleve de få måneder, der går fra lanceringen, til de nye e-business-virksomheder skal have fat i næste skud kapital.

"Du har højst tre-fire kvartaler efter lanceringen til at bevise, at du skal have flere penge tilført." siger Christian Samsø, administrerende direktør for Ahead e-advertising.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs