MediaWatch

Børnereklamer finder nye veje

Reklamebranchen vil blot finde nye veje til at påvirke børn med reklamer, og mange af dem vil blive sværere at gennemskure. Først og fremmest vil mange flytte deres reklamebudgetter til andre TV-stationer som de, der sender fra udlandet, og dermed ikke er underlagt de danske regler. Men børnereklamelovens centrale begreber ”børneudsendelse” og ”børnereklame” vil også åbne en række muligheder for at nå børn med reklamer indenfor lovens rammer.

McDonalds marketingdirektør Frank Knudsen udtaler overfor Politiken at det for eksempel kan ske ved at sende reklamer, som er rettet mod de voksne i familien, og dermed kan de stadigvæk ifølge den nye lov kunne sendes i tilknytning til børneprogrammer. Undersøgelser viser nemlig, at børn er ganske gode til også at huske voksenslogans som ”boller fra Kohberg” og lignende.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs