Børnereklamer finder nye veje

MediaWatch

Reklamebranchen vil blot finde nye veje til at påvirke børn med reklamer, og mange af dem vil blive sværere at gennemskure. Først og fremmest vil mange flytte deres reklamebudgetter til andre TV-stationer som de, der sender fra udlandet, og dermed ikke er underlagt de danske regler. Men børnereklamelovens centrale begreber ”børneudsendelse” og ”børnereklame” vil også åbne en række muligheder for at nå børn med reklamer indenfor lovens rammer.

McDonalds marketingdirektør Frank Knudsen udtaler overfor Politiken at det for eksempel kan ske ved at sende reklamer, som er rettet mod de voksne i familien, og dermed kan de stadigvæk ifølge den nye lov kunne sendes i tilknytning til børneprogrammer. Undersøgelser viser nemlig, at børn er ganske gode til også at huske voksenslogans som ”boller fra Kohberg” og lignende.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også