MediaWatch

Riskær sælger CyberCity

Den nye ejer af CyberCity bliver et konsortium ledet af det amerikanske investeringsselskab Advent International i samarbejde med blandt andre Gilbert Global Equity Partners, Merril Lynch Holding A/S og Four Seasons Ventures, som sammen vil videreudvikle selskabet til en af nordens førende Internet-virksomheder, hedder det i en pressemeddelelse.

Sælger af CyberCity er Fonden af 1. december 1997 som ejede CyberCity ApS gennem selskabet ApS KBUS 17 nr. 1199, skriver Børsen. Straks efter købet vil Advent International omdanne CyberCity til et aktieselskab, som vil blive delt mellem de nye partnere.

Salget er et resultat af, at Advent tilbage i slutningen af 1999 tog kontakt til CyberCity, fordi man var på udsigt efter at etablere sig i Europa, og her var det vigtigt at finde en partner med DSL-kompetencer, oplyser John Bernstein fra Advent International. De nye ejere vil fortsætte den strategi CyberCity allerede har lagt, og skyde ny kapital i firmaet til ny teknologi som kan videreudvikle konceptet. Den ny bestyrelsesformand i CyberCity bliver John Helmsøe-Zinck fra kapitalformindlingsselskabet Helmsøe-Zinck & Kastbjerg.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs