MediaWatch

Problemer med investering i digital-TV

Hvis digital-TV skal slå an i Danmark, så skal det give seerne en digital merværdi, før de vil betale for de digitale bokse, hvormed digital-TV kan modtages. Problemet bliver blot, at langt fra alle danskere vil have lyst eller råd til at betale for boksene, skriver Politiken.

Ifølge Danmarks Radio’s generaldirektør Christian Nissen, så bliver Danmark nødt til at investere i digital-TV, hvis det skal undgås at udenlandske kanaler løber med seerne, men på den anden side risikerer man, at forbrugerne vil anklage DR for at bruge licenspengene på noget, der kun vil komme de få til gode.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs