MediaWatch

TV2 vil reklamere for politik og øl

Notatet er sendt af direktør Peter Parbo til Kulturministeriet i forbindelse med medieforhandlingerne og indeholder bl.a. TV 2s præcise forslag til en omfattende liberalisering af reklamereglerne.

TV 2 ønsker generelt samme betingelser som er angivet i EU-direktivet TV uden grænser, og som sine konkurrenter, der sender fra England. Det fremgår dog også, at TV 2 yderligere ønsker, at politiske organisationer skal kunne reklamere, hvilket ikke er tilladt i England. Det fremgår ikke klart, om TV 2 f.eks. ønsker valgkampen om Ømu'en ført i reklamebreaks.

Læs mere om sagen og medieforhandlingerne i nyhedsbrevet Mediawatch, der udkommer fredag den 24. marts.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs