Peter Straarup mener at Internettet indeholder rige muligheder for at udvikle nye bankroffetninger, og fremover kan nettet blive en væsentlig distributionskanal for bankydelser i Danske Bank, skriver Børsen.
I øjeblikket har den nye Unibank-MeritaNordbanken fusion et konkurrencemæssigt forspring som følge af den svensk-finske banks intensive satsning på Internettet og WAP over den seneste tid. Det mener Peter Straarup inidlertid på ingen måde er ensbetydende med at Danske Bank er underlegne på dette område. Danske Bank har ikke lavere kompetencer på Internettet end alle andre, og man vil relativt let kunne omstille sig til at udnytte Internettets muligheder.
Ifølge Straarup vil det indtil videre være nødvendig at understøtte Internettet med den personlige kontakt i filialerne, men om 20 år bliver det måske ikke længere nødvendigt med kundekontakt via filialerne.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.