MediaWatch

Virksomheder udnytter ikke potentiale

Undersøgelsen er foretaget Internetanalysefirmaet ISAQ i samarbejde med Foreningen af Dansk Internet Handel, FDIH, og den bygger på 14 danske virksomheders logfiler over en måned, oplyser Børsen.

Jacob Hancke fra ISAQ finder det grundlæggende, at virksomhederne udnytter alle tilrådighed værende informationer til at forbedre hjemmesiderne. Undersøgelsens oprindelige formål var at kortlægge hvor meget trafik, der kommer til en hjemmeside fra søgemaskiner, men ifølge Jacob Hancke var mange virksomheder slet ikke klar til at deltage i undersøgelsen, fordi de ikke havde det rigtige datagrundlag.

Kun omkring 6 procent af de 14 deltagende virksomheders trafik stammede fra en søgemaskine, og det får Jacob Hancke til at konkludere, at virksomhederne har et stort uudnyttet potentiale i søgemaskiner, som let vil kunne generere mere trafik - og mere relevant trafik.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs