En del af Watch Medier

MediaWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
07.03.2000kl. 12.00

Virksomheder udnytter ikke potentiale

MediaWatch

Undersøgelsen er foretaget Internetanalysefirmaet ISAQ i samarbejde med Foreningen af Dansk Internet Handel, FDIH, og den bygger på 14 danske virksomheders logfiler over en måned, oplyser Børsen.

Jacob Hancke fra ISAQ finder det grundlæggende, at virksomhederne udnytter alle tilrådighed værende informationer til at forbedre hjemmesiderne. Undersøgelsens oprindelige formål var at kortlægge hvor meget trafik, der kommer til en hjemmeside fra søgemaskiner, men ifølge Jacob Hancke var mange virksomheder slet ikke klar til at deltage i undersøgelsen, fordi de ikke havde det rigtige datagrundlag.

Kun omkring 6 procent af de 14 deltagende virksomheders trafik stammede fra en søgemaskine, og det får Jacob Hancke til at konkludere, at virksomhederne har et stort uudnyttet potentiale i søgemaskiner, som let vil kunne generere mere trafik - og mere relevant trafik.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Ida Marie Odgaard
Digital

Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder

Nu bliver årets første SMV:Digital-pulje åbnet for ansøgninger. Den skal hjælpe virksomheder med rådgivning eller investeringer i digitalisering af eksempelvis abonnementsløsninger.
  • It-ordfører: “Vi har haft for meget tillid til staten”
  • DI går sammen med internationale organisationer i fælles opråb

For abonnenter

Foto: Pr/bauer Media Group
Radio

Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige

For abonnenter

Norsk-ejede Bring søger nu flere pakkeshops, efter Postnord har skåret 200 butikker fra i | Foto: Jens Hartmann
Aviser

Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding

Stig Møller Christensen er digital og kommerciel direktør på TV 2. | Foto: TV 2 / Miklos Szabo
TV

TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord

For abonnenter

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

For abonnenter

Foto: Kmd / Pr
Navne

KMD ansætter ny pressechef

For abonnenter

Seneste nyt

  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 11.20
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 10.44
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 10.05
  • KMD ansætter ny pressechef – 09.17
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 08.17
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 07.32
  • Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden – 07.10
  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 27. jan.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 27. jan.
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 27. jan.
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 27. jan.
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 27. jan.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008 – 27. jan.
  • Britisk universitet etablerer podcastcenter og uddannelse – 27. jan.
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Scrum Master with a practical approach

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

Se flere jobs

Job

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge