MediaWatch

Virksomheder udnytter ikke potentiale

Undersøgelsen er foretaget Internetanalysefirmaet ISAQ i samarbejde med Foreningen af Dansk Internet Handel, FDIH, og den bygger på 14 danske virksomheders logfiler over en måned, oplyser Børsen.

Jacob Hancke fra ISAQ finder det grundlæggende, at virksomhederne udnytter alle tilrådighed værende informationer til at forbedre hjemmesiderne. Undersøgelsens oprindelige formål var at kortlægge hvor meget trafik, der kommer til en hjemmeside fra søgemaskiner, men ifølge Jacob Hancke var mange virksomheder slet ikke klar til at deltage i undersøgelsen, fordi de ikke havde det rigtige datagrundlag.

Kun omkring 6 procent af de 14 deltagende virksomheders trafik stammede fra en søgemaskine, og det får Jacob Hancke til at konkludere, at virksomhederne har et stort uudnyttet potentiale i søgemaskiner, som let vil kunne generere mere trafik - og mere relevant trafik.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs