MediaWatch

Virksomheder udnytter ikke potentiale

Undersøgelsen er foretaget Internetanalysefirmaet ISAQ i samarbejde med Foreningen af Dansk Internet Handel, FDIH, og den bygger på 14 danske virksomheders logfiler over en måned, oplyser Børsen.

Jacob Hancke fra ISAQ finder det grundlæggende, at virksomhederne udnytter alle tilrådighed værende informationer til at forbedre hjemmesiderne. Undersøgelsens oprindelige formål var at kortlægge hvor meget trafik, der kommer til en hjemmeside fra søgemaskiner, men ifølge Jacob Hancke var mange virksomheder slet ikke klar til at deltage i undersøgelsen, fordi de ikke havde det rigtige datagrundlag.

Kun omkring 6 procent af de 14 deltagende virksomheders trafik stammede fra en søgemaskine, og det får Jacob Hancke til at konkludere, at virksomhederne har et stort uudnyttet potentiale i søgemaskiner, som let vil kunne generere mere trafik - og mere relevant trafik.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere