MediaWatch

Teleselskaberne skal vælge WAP-strategi

For så vidt er telebranhens problemer af positiv karakter, når de står over for at skulle vælge at engagere sig i nye muligheder med WAP. Hidtil har de ikke haft den helt store succes med at udbyde indhold.

Account manager hos Nokia Danmark, Poul Lynghøj, er ikke i tvivl om, at værdikæden er under kraftig forandring for teleselskaberne. Ifølge Lynghøj skal teleselskaberne finde ud af, om de i fremtiden blot vil være bit-leverandører, eller de vil være full blown udbydere af tjenester og portaler, skriver Børsen.

Ifølge Sonofons informationschef Karin Skjødt Larsen er opskriften ikke fundet endnu, men det er netop det problem som teleselskaberne overvejer i øjeblikket. Heller ikke forretningsmodellen er helt på plads endnu, og man skal finde ud af, hvem der skal betale hvem, når for eksempel en bank får plads hos en teleoperatør.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs