Teleselskaberne skal vælge WAP-strategi

MediaWatch

For så vidt er telebranhens problemer af positiv karakter, når de står over for at skulle vælge at engagere sig i nye muligheder med WAP. Hidtil har de ikke haft den helt store succes med at udbyde indhold.

Account manager hos Nokia Danmark, Poul Lynghøj, er ikke i tvivl om, at værdikæden er under kraftig forandring for teleselskaberne. Ifølge Lynghøj skal teleselskaberne finde ud af, om de i fremtiden blot vil være bit-leverandører, eller de vil være full blown udbydere af tjenester og portaler, skriver Børsen.

Ifølge Sonofons informationschef Karin Skjødt Larsen er opskriften ikke fundet endnu, men det er netop det problem som teleselskaberne overvejer i øjeblikket. Heller ikke forretningsmodellen er helt på plads endnu, og man skal finde ud af, hvem der skal betale hvem, når for eksempel en bank får plads hos en teleoperatør.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også