Internettet gør forsikringsselskaber effektive

MediaWatch

Den nye teknologi med Internet og call-centre giver forsikringsselskaberne mulighed for effektivt at betjene kunderne døgnet rundt, og det kræver mindre personale, viser en ny rapport fra analysefirmaet Deloitte Consulting, skriver Børsen.

Ifølge Niels Sjøberg Nielsen fra Deloitte viser erfaringerne fra banksektoren, som er længere fremme med at indføre Internettet, at hver tredje medarbejder kan skæres fra. Det er blot et spørgsmål om tid, hvornår den udvikling også slår igennem i forsikringsbranchen, hvor Internettet og call-centre sandsynligvis vil blive et af de vigtigste distributionskanaler for forsikringsselskaberne.

Niels Søbjerg Nielsen tror på, at Internettet vil få en fundamental effekt for virksomheder og ændre hele forsikringsbranchen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også