MediaWatch

Internettet gør forsikringsselskaber effektive

Den nye teknologi med Internet og call-centre giver forsikringsselskaberne mulighed for effektivt at betjene kunderne døgnet rundt, og det kræver mindre personale, viser en ny rapport fra analysefirmaet Deloitte Consulting, skriver Børsen.

Ifølge Niels Sjøberg Nielsen fra Deloitte viser erfaringerne fra banksektoren, som er længere fremme med at indføre Internettet, at hver tredje medarbejder kan skæres fra. Det er blot et spørgsmål om tid, hvornår den udvikling også slår igennem i forsikringsbranchen, hvor Internettet og call-centre sandsynligvis vil blive et af de vigtigste distributionskanaler for forsikringsselskaberne.

Niels Søbjerg Nielsen tror på, at Internettet vil få en fundamental effekt for virksomheder og ændre hele forsikringsbranchen.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs