Ikke overraskende blev de to bankers pressemøde da også transmitteret direkte over Internettet. Bestyrelsesformand Jacob Palmstierna mener, at Internettets revolution gør det nødvendigt at en bank er proaktiv, hvis ikke den nye teknologi skal udgøre en trussel.
Tilsammen har den svenske og den danske bank 1,4 millioner Internet-bankkunder. Til sammenligning meddeler Deutsche Bank at have 500.000 bankkunder online, og den nystartede engelsk-spanske Unofirst internetbank har i dag 50.000 kunder, men håber at nå op på 3. millioner i løbet af år2003, skriver Børsen. USA’s Bank of America har omkring 2 millioner Internet-kunder.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.