Krak med i WAP-kampagne

MediaWatch

"Det er et forsøg, vi er med i, og i første omgang kommer vi ikke til at tjene penge på WAP-annoncerne, men med tiden er det klart, at det kan blive en indtægtskilde for Krak", siger Peter Budtz, sektorchef hos Krak Internet, skriver Erhvervsbladet.

Udover Danmark og Finland er der planlagt flere test-kampagner i Enland, Frankrig, Tyskland og Spanien, Italien og Norge, skrvier Erhvervsbladet Når kampagnen er afsluttet vil 24/7, der har udviklet en annonce-server til WAP og dermed gjort kampagnen mulig, tilbyde de øvrige kunder mulighed for at afvikle WAP-kampagner.

WAP-kampagnen er med til at vise, at Norden er helt i front med udnyttelsen og udviklingen af WAP (Wireless Application Protocol), som gør det muligt at gå på Internet med håndholdte terminaler såsom mobiltelefoner. Kampagnen bliver afviklet med verdens første annonce server til WAP .

Endnu er det mobile Internet kun i sin vorden, og i Danmark er der formentlig ikke meget mere end 3000 til 4000 WAP-telefoner, som danskerne kan bruge til at wappe med. Displayet på wap-telefonerne er endnu meget små, så informationer, som distribueres med WAP minder mest af alt om et avanceret tekst-tv.

Men udbyderne af informationer og tjenester til WAP skal på et eller andet tidspunkt begynde at tjene penge. Og en del af pengene skal genereres via reklamer. Det er derfor 24/7 Europe har udviklet en WAP annonce server. Dermed bliver det muligt at distribuere og styre annoncekampagner på WAP, overfor brugerne af WAP-telefoner.

Ifølge 24/7 omfatter systemet annoncesstyring til mobiltelefonerne samt kampagne rapportering til WAP sitet og annoncøren. Systemet bliver i øjeblikket testet i Europa, med flere typer annoncer. Blandt andet har 24/7 afsluttet en annoncetest for Emerce og XOIP på WAP sitet Twigger i Holland.

- 24/7 Europe har udnyttet den viden vi har fra annoncehåndtering på Internet og videreudviklet dette til WAP platformen. Resultatet er banebrydende i forhold til annoncering og giver nye muligheder for annoncører på det eksplosive mobilmarked samt åbner op for mere avancerede annonceringsmodeller.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også