MediaWatch

Varemærker på Internettet

De intelligente søgemaskiner på Internettet giver forbrugerne mulighed for med en enkelt kommando at afsøge hele Internettet for et givet produkt og finde den udbyder som sælger produktet billigst. Nogen frygter, at det vil kunne underminere varemærkernes værdi, mens andre mener, at varemærkernes udbredelse bliver endnu vigtigere, fordi forbrugerne får behov for pejlemærker, i takt med de mange forskellige tilbud.

Direktør Martyn Straw, fra konsulentfirmaet Interbrand, der har specialiseret sig inden for varemærker, mener ifølge Børsen, at Internettet kun vil påvirke købet, og ikke selve forbruget, og jo flere produkter der bliver stillet til rådighed for forbrugerne, jo vigtigere bliver varemærket.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs