MediaWatch

Varemærker på Internettet

De intelligente søgemaskiner på Internettet giver forbrugerne mulighed for med en enkelt kommando at afsøge hele Internettet for et givet produkt og finde den udbyder som sælger produktet billigst. Nogen frygter, at det vil kunne underminere varemærkernes værdi, mens andre mener, at varemærkernes udbredelse bliver endnu vigtigere, fordi forbrugerne får behov for pejlemærker, i takt med de mange forskellige tilbud.

Direktør Martyn Straw, fra konsulentfirmaet Interbrand, der har specialiseret sig inden for varemærker, mener ifølge Børsen, at Internettet kun vil påvirke købet, og ikke selve forbruget, og jo flere produkter der bliver stillet til rådighed for forbrugerne, jo vigtigere bliver varemærket.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs