MediaWatch

Reklameregler i fare

Men hvis TvDanmark, TV3, svensk TV4 og alle de andre reklamefinansierede nordiske tv-kanaler skal være med, vil de til gengæld forlange lempelser i reklamereglerne.

Det fremgik af en uformel drøftelse mellem de nordiske kulturministre lørdag, samlet til møde i Nordisk Ministerråd, skriver Politiken.

"Digitaliseringen af nettet er en nødvendighed, hvis ikke vi på det informationsteknologiske område skal se befolkningerne delt op i et A- og et B-hold, og det vil vi ikke«, forklarede kulturminister Elsebeth Gerner Nielsen efter mødet.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs