Fremtidens reklamer skal være interaktive

MediaWatch

Nutidens TV-seere zapper væk fra reklamerne på TV, hvis de har muligheden. Og den har de – den ekslosive udvikling i antallet af TV-kanaler og Internettets fremkomst gør det svært for reklamebranchen at trænge igennem til forbrugerne.

Reklamekøberne skal følge med den udvikling, skriver Berlingske Tidende, og det kan de, ifølge Marc de Swaan Arons, der er chef for interaktive marketingstrategier og –alliancer hos Unilever, gøre ved at give forbrugerne kontrol over, hvem de taler med, hvem de lytter til, og kontrollen over hvem de vil give lov til at komme med et salgsfremstød for et nyt produkt.

I Tyskland skønnes omkring 68 procent af TV-seerne at undgå reklamerne på TV, i Spanien 62 procent, i Frankrig og Italien 56 procent og i Storbritannien 45 procent, skriver Berlingske Tidende.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også