MediaWatch

Japanske 7-Eleven skaber e-handels koncept

Planen er at videreføre konceptet til de øvrige 22 lande hvor Seven Eleven er repræsenteret.

Seven Eleven går sammen med blandt andre Sony, NEC og fem andre firmaer om det nye koncept, som skal sælge alt fra biler til almindelige forbrugsvarer, skriver Børsen. Japanske Seven Eleven driver omkring 8.000 mini-supermarkeder i Japan og majoriteten ejes af Ito-Yokado Co. Sammen ejer de to selskaber majoriteten af 7-Eleven Inc. i USA.

Meningen er, at Internet-konceptet også skal kunne anvendes over mobiltelefonen, ligesom der vil blive opstillet elektroniske terminaler i Seven-Eleven butikkerne til at handle fra.

Konceptets ide er at varerne bestilles over Internettet, hvorefter kunderne kan afhente og betale varen i den fysiske Seven Eleven butik.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs