MediaWatch

Japanske 7-Eleven skaber e-handels koncept

Planen er at videreføre konceptet til de øvrige 22 lande hvor Seven Eleven er repræsenteret.

Seven Eleven går sammen med blandt andre Sony, NEC og fem andre firmaer om det nye koncept, som skal sælge alt fra biler til almindelige forbrugsvarer, skriver Børsen. Japanske Seven Eleven driver omkring 8.000 mini-supermarkeder i Japan og majoriteten ejes af Ito-Yokado Co. Sammen ejer de to selskaber majoriteten af 7-Eleven Inc. i USA.

Meningen er, at Internet-konceptet også skal kunne anvendes over mobiltelefonen, ligesom der vil blive opstillet elektroniske terminaler i Seven-Eleven butikkerne til at handle fra.

Konceptets ide er at varerne bestilles over Internettet, hvorefter kunderne kan afhente og betale varen i den fysiske Seven Eleven butik.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs