Japanske 7-Eleven skaber e-handels koncept

MediaWatch

Planen er at videreføre konceptet til de øvrige 22 lande hvor Seven Eleven er repræsenteret.

Seven Eleven går sammen med blandt andre Sony, NEC og fem andre firmaer om det nye koncept, som skal sælge alt fra biler til almindelige forbrugsvarer, skriver Børsen. Japanske Seven Eleven driver omkring 8.000 mini-supermarkeder i Japan og majoriteten ejes af Ito-Yokado Co. Sammen ejer de to selskaber majoriteten af 7-Eleven Inc. i USA.

Meningen er, at Internet-konceptet også skal kunne anvendes over mobiltelefonen, ligesom der vil blive opstillet elektroniske terminaler i Seven-Eleven butikkerne til at handle fra.

Konceptets ide er at varerne bestilles over Internettet, hvorefter kunderne kan afhente og betale varen i den fysiske Seven Eleven butik.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også