MediaWatch

Japanske 7-Eleven skaber e-handels koncept

Planen er at videreføre konceptet til de øvrige 22 lande hvor Seven Eleven er repræsenteret.

Seven Eleven går sammen med blandt andre Sony, NEC og fem andre firmaer om det nye koncept, som skal sælge alt fra biler til almindelige forbrugsvarer, skriver Børsen. Japanske Seven Eleven driver omkring 8.000 mini-supermarkeder i Japan og majoriteten ejes af Ito-Yokado Co. Sammen ejer de to selskaber majoriteten af 7-Eleven Inc. i USA.

Meningen er, at Internet-konceptet også skal kunne anvendes over mobiltelefonen, ligesom der vil blive opstillet elektroniske terminaler i Seven-Eleven butikkerne til at handle fra.

Konceptets ide er at varerne bestilles over Internettet, hvorefter kunderne kan afhente og betale varen i den fysiske Seven Eleven butik.

Mere fra MediaWatch

DR udpeger direktør for nyoprettet område

Flere måneder efter, DR løftede sløret til det nye store ben i organisationen "Bruger, Marked og Publicering", har man fundet områdets nye direktør. Han får ansvaret for at sikre, DR kan indfri sine public service-forpligtelser i et mediemarked i rivende udvikling.

Seneste nyt

Se flere jobs