MediaWatch

Svenskerne køber aktier online

Ifølge forskningsorganisationen Sifo tilbragte 3,47 millioner svenskere i gennemsnit ni timer på nettet i januar måned, skriver Berlingske Tidende. Heraf gjorde cirka 1,3 millioner forretninger.

En undersøgelse viser at omkring en fjerdedel af alle aktiehandler i Sverige foregår over Internettet, oplyser den svenske handelsundersøgelsesinstitut HUI, og det er flere end i USA. Ifølge HUI’s administrerende direktør Stefan Folster skyldes svenskernes relativt høje villighed til at købe aktier online i forhold til amerikanerne, at det er lettere at handle med de traditionelle børsmæglere i USA, og de er mere serviceorienterede.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs