MediaWatch

E-handlen udebliver for Hydro Texaco

Da Hydro Texaco startede sin e-handels ordning per 1. november 1999, med knap 30 stationer tilmeldt ordningen, var planen at komme op på 150-200 tankstationer ved årsskiftet. I dag er der stadigvæk kun omkring 30 stationer under ordningen, skriver Børsen.

Ifølge direktøren for bilistmarkedet hos Hydro Texaco, Tage Kruuse, er der ikke den store omsætning fra ordningen, men der er mange kunder tilmeldt den. Hydro Texaco er derfor langt fra nået op på den budgetterede omsætning på 50-60 millioner. Det er dog ikke ensbetydende med at Hydro Texaco vil skrinlægge sine e-handelsplaner. Der er ingen vej uden om e-handel, så det er blot tidshorisonten, som er rykket, fortæller Tage Kruuse.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs