MediaWatch

TvDanmark indklager TV 2

"TV 2 har indført en type meget store rabatter på tv-reklamer, som potentielt er totalt ødelæggende for markedet, og som går efter at eliminere konkurrencen", siger TvDanmarks administrerende direktør, Jesper Sehested Lund, ifølge Ritzaus til nyhedsbrevet.

"Stationen tilbyder op til 80 procent rabat på de såkaldt marginal-reklamer, som tidligere gik til TvDanmark og TV3. Dermed er der efter vores opfattelse tale om misbrug af en dominerende stilling, når man sidder på 60 pct. af det samlede marked for TV-reklamer", siger Jesper Sehested Lund.

Ifølge TvDanmark har TV 2s rabatter karakter af loyalitetsrabatter, som alene har til formål at skabe en meget kraftig tilskyndelse for annoncørerne til at placere hele deres reklamebudget hos TV 2.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs