MediaWatch

Nordisk Film klar med interaktiv quiz

Williams fortæller, at quizshowet "Pinpoint" har været et år undervejs og allerede i morgen vises for et testpublikum på 400 udvalgte husstande i Linköping, der som et forsøg har fået udleveret digitale dekodere. Man kan nemlig kun lege med, hvis man har en såkaldt set top-box, skriver Berlingske Tidende. I Skandinavien er markedet beskedent, men branchen forventer, at den ny teknologi snart breder sig til alverdens dagligstuer. Således har Sky i Storbritannien inden for kort tid sendt ca. to mio. set top-boxe på markedet.

I praksis går den interaktive TV-quiz ud på, at TV-seeren kan sidde derhjemme og zappe ind på et TV-quizprogram og aktivt konkurrere med gæsterne i studiet. Via fjenbetjeningen kan morgendagens testpublikum i Linköping således for første gang være med til at dyste på viden og fingerfærdighed og sekund for sekund kunne sammenligne deres score med gæsternes, der i dagens anledning er indviteret ind bag skærmen.

"Pinpoint", der har kostet et par mio. kr., er udviklet i et samarbejde mellem Sveriges Television og Nordisk Film & TV. Nordisk Film & TV har de internationale rettigheder til "Pinpoint" uden for Sverige og har ifølge Carl Williams også andre interaktive TV-programmer på bedding til dagligstuernes fingerrappe quizdeltagere.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs