Nye typer teleudbydere i Danmark

MediaWatch

De nye teleselskaber har det tilfælles, at de kommer fra helt andre brancher end telebranchen, og alle har de en veludbygget kundedatabase, som de vil anvende som grundlag for at markedsføre sig overfor kunderne.

Eksempler på to af disse selskaber er DLG og Lærernes Indkøbs Central (LIC). Alene LIC har 165.000 danske medlemmer og de er ifølge Børsen klar til at lancere et tilbud om fastnettelefoni til medlemmerne om en måned.

Dansk Landbrugs Grovvareselskab, DLG, ligger inde med en medlemsdatabase på 65.000 medlemmer, og de vil i løbet af nogle måneder få omkring 40.000 landmænd til at tage imod et fastnet-tilbud. Tilsvarende forventes Landsforeningen Den Lokale Andel at gå på markedet den 1. marts med tilbud til 50.000 potentielle kunder.

Det nye telekoncept muliggøres af, at de nye udbydere som serviceprovidere træffer aftaler med Tele Danmark om at videresælge fastnetprodukter med rabat.

Flere konsulenter advarer imidlertid mod de nye koncepter, fordi kunderne komme til at binde sig for en relativ lang periode, og det er ikke sikkert at det tilbud på længere sigt vil være det mest hensigtsmæssige.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også