SBS og Berlingske Tidende i radiosamarbejde

MediaWatch

Det ventes, at man har et nyhedstilbud i luften i slutningen af februar. Berlingske tror ikke, at bladenes ansøgning om den fjerde ledige kanal bliver taget seriøst af politikerne. Derfor tager man nu sagen i egne hænder og starter et landsdækkende alternativ til nyhedsudsendelserne, som skal bryde Danmarks Radio’s nyhedsmonopol .

Radiostationerne er allerede i fuld gang med at opbygge en central nyhedsredaktion i København, som sammen med lokalradioerne vil få en samlet medarbejderstab på 40-50 medarbejdere. Beslutningen om at starte en ny radiostation skyldes, at lokalradioerne har været bange for at TV 2 eller en anden kommerciel skulle få tildelt licensen, hvilket i givet fald vil komme til at betyde at stationernes reklameindtægter vil falde med op mod 30 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu