MediaWatch

Eksperter kritiserer Mobilix’s strategi

Ifølge Mobilix’s netop udsendte pressemeddelelse har teleselskabet klaret sig ud over alle forventninger, og teleselskabet er nu oppe på hele 449.500 kunder. De kunder tror analytikerne imidlertid er købt for dyrt, og det vil sammen med en række øvrige faktorer føre til negative tal i årsregnskabet.

Derudover kritiseres Mobilix’s kundebase for hovedsageligt at bestå af troløse kunder. Mobiltelefonikunderne består for 60 procents vedkommende af taletidskunder, og Internetkunderne betaler ikke nogen fast månedlig abonnement men kun for den tid, de er koblet på Internettet, oplyser Berlingske Tidende.

På den anden side mener analytikerne til gengæld også, at en veludbygget kundebase er afgørende for et teleselskabs succes. Om det er en god ide at koste penge på at få mange abonnenter afhænger i sidste ende om kundernes loyalitet, mener Allan Fischer Madsen fra analysefirmaet Fischer & Lorenz.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs