MediaWatch

Eksperter kritiserer Mobilix’s strategi

Ifølge Mobilix’s netop udsendte pressemeddelelse har teleselskabet klaret sig ud over alle forventninger, og teleselskabet er nu oppe på hele 449.500 kunder. De kunder tror analytikerne imidlertid er købt for dyrt, og det vil sammen med en række øvrige faktorer føre til negative tal i årsregnskabet.

Derudover kritiseres Mobilix’s kundebase for hovedsageligt at bestå af troløse kunder. Mobiltelefonikunderne består for 60 procents vedkommende af taletidskunder, og Internetkunderne betaler ikke nogen fast månedlig abonnement men kun for den tid, de er koblet på Internettet, oplyser Berlingske Tidende.

På den anden side mener analytikerne til gengæld også, at en veludbygget kundebase er afgørende for et teleselskabs succes. Om det er en god ide at koste penge på at få mange abonnenter afhænger i sidste ende om kundernes loyalitet, mener Allan Fischer Madsen fra analysefirmaet Fischer & Lorenz.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs