MediaWatch

Eksperter kritiserer Mobilix’s strategi

Ifølge Mobilix’s netop udsendte pressemeddelelse har teleselskabet klaret sig ud over alle forventninger, og teleselskabet er nu oppe på hele 449.500 kunder. De kunder tror analytikerne imidlertid er købt for dyrt, og det vil sammen med en række øvrige faktorer føre til negative tal i årsregnskabet.

Derudover kritiseres Mobilix’s kundebase for hovedsageligt at bestå af troløse kunder. Mobiltelefonikunderne består for 60 procents vedkommende af taletidskunder, og Internetkunderne betaler ikke nogen fast månedlig abonnement men kun for den tid, de er koblet på Internettet, oplyser Berlingske Tidende.

På den anden side mener analytikerne til gengæld også, at en veludbygget kundebase er afgørende for et teleselskabs succes. Om det er en god ide at koste penge på at få mange abonnenter afhænger i sidste ende om kundernes loyalitet, mener Allan Fischer Madsen fra analysefirmaet Fischer & Lorenz.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs