Eksperter kritiserer Mobilix’s strategi

MediaWatch

Ifølge Mobilix’s netop udsendte pressemeddelelse har teleselskabet klaret sig ud over alle forventninger, og teleselskabet er nu oppe på hele 449.500 kunder. De kunder tror analytikerne imidlertid er købt for dyrt, og det vil sammen med en række øvrige faktorer føre til negative tal i årsregnskabet.

Derudover kritiseres Mobilix’s kundebase for hovedsageligt at bestå af troløse kunder. Mobiltelefonikunderne består for 60 procents vedkommende af taletidskunder, og Internetkunderne betaler ikke nogen fast månedlig abonnement men kun for den tid, de er koblet på Internettet, oplyser Berlingske Tidende.

På den anden side mener analytikerne til gengæld også, at en veludbygget kundebase er afgørende for et teleselskabs succes. Om det er en god ide at koste penge på at få mange abonnenter afhænger i sidste ende om kundernes loyalitet, mener Allan Fischer Madsen fra analysefirmaet Fischer & Lorenz.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også