"De har ikke en chance. Det mest sandsynlige er, at TV2 eller Danmarks Radio får den fjerde radiokanal", udtaler Frands Mortensen til Erhvervsbladet, og fortsætter "Hvis den ikke går til dem, skal kanalen i koncession, og så vil Berlingske og andre penge-stærke aviser formentlig få den".
Medieordfører fra partiet Venstre, Jens Rohde, er lodret uenig: Intet er afgjort på forhånd. Alle, der vil byde på radiokanalen, fortjener, at vi kigger nærmere på deres tilbud. Alle har en chance, siger han.
Jubii havde i sidste regnskabsår en omsætning på 27,5 mill. kr. og et resultat før skat på cirka 1,6 mill. kr. Omsætningen stammer først og fremmest fra salg af bannerreklamer på hjemmesiden www.jubii.dk.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.