MediaWatch

Jubii byder på 4. radiokanal

I forvejen har de største danske mediehuse lagt billet ind på den ledige kanal, der vurderes til at kunne genere en reklameomsætning på mellem 250 og 300 mill. kr. Tildelingen af den fjerde radiokanal er et hot mediepolitisk spørgsmål, og politikerne regner det for den vigtigste opgave i forhandlingerne om et nyt medieforlig.

Interessen for den fjerde kanal er stor. Indtil videre har blandt andre DR, TV2, MTG (TV3) og Berlingske Tidende i et samarbejde med regionalaviserne i Berlingske-familien, kaldet de fire stiftstidender, vist interesse for kanalen. Jubii vil i første om gang byde alene på radiokanalen, men overvejer at indlede samarbejde med et dagblad eller et andet nyhedsmedie i Danmark.

- Vi vil lave en kanal, som politikerne kan være tilfredse med. Det er derfor vi søger efter en partner, som kan levere nyheder. Derudover råder vi over flere erfarne journalister med radioerfaring, siger Henrik Sørensen, fra Jubii til Erhvervsbladet. Jubii råder over en stor portion kapital, idet selskabet for nylig solgte et auktions-site til QXL for 80 mill. kr. Derudover har selskabet, ifølge Henrik Sørensen, rig mulighed for at rejse yderligere kapital.

Mere fra MediaWatch

Facebook åbner igen for politiske annoncer i USA

I et forsøg på at mindske misinformation har der siden det amerikanske præsidentvalg været slukket for det varme vand for politiske annoncer hos Facebook i USA. Torsdag vil det sociale medie åbne for hanerne igen.

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs