MediaWatch

Jubii byder på 4. radiokanal

I forvejen har de største danske mediehuse lagt billet ind på den ledige kanal, der vurderes til at kunne genere en reklameomsætning på mellem 250 og 300 mill. kr. Tildelingen af den fjerde radiokanal er et hot mediepolitisk spørgsmål, og politikerne regner det for den vigtigste opgave i forhandlingerne om et nyt medieforlig.

Interessen for den fjerde kanal er stor. Indtil videre har blandt andre DR, TV2, MTG (TV3) og Berlingske Tidende i et samarbejde med regionalaviserne i Berlingske-familien, kaldet de fire stiftstidender, vist interesse for kanalen. Jubii vil i første om gang byde alene på radiokanalen, men overvejer at indlede samarbejde med et dagblad eller et andet nyhedsmedie i Danmark.

- Vi vil lave en kanal, som politikerne kan være tilfredse med. Det er derfor vi søger efter en partner, som kan levere nyheder. Derudover råder vi over flere erfarne journalister med radioerfaring, siger Henrik Sørensen, fra Jubii til Erhvervsbladet. Jubii råder over en stor portion kapital, idet selskabet for nylig solgte et auktions-site til QXL for 80 mill. kr. Derudover har selskabet, ifølge Henrik Sørensen, rig mulighed for at rejse yderligere kapital.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs