Tele Danmark har for få unge Internetbrugere

MediaWatch

Unge er storforbrugere af Internet set i forhold til de ældre generationer. Det er derfor de unge, som udbyderne først og fremmest skal have fat i, hvis de vil satse på fremtidig vækst.

En ny undersøgelse fra Greens Analyseinstitut viser at Tele Danmark som landets største udbyder af Internetforbindelser har en markedsandel i Danmark på 42 procent. På tredjepladsen ligger Cybercity med 8,3 procent. Ud over at ligge i toppen blandt de danske udbydere, har de to selskaber det tilfælles, at under 50 procent af deres abonnementer er under 40 år.

Det problem har de øvrige udbydere ikke. Fordelingen af markedsandele blandt disse er ifølge Børsen Get2Net med 13,4 procent, Telia med 6,3 procent, Mobilix med 5,6 procent, World Online med 3,3 procent og endelige Image Scandinavia med 2,9 procent.

Desuden vise analysen fra Greens, at 62,8 procent af de danske husstande i dag har en computer, og 39,5 procent har adgang til Internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også