MediaWatch

Tele Danmark har for få unge Internetbrugere

Unge er storforbrugere af Internet set i forhold til de ældre generationer. Det er derfor de unge, som udbyderne først og fremmest skal have fat i, hvis de vil satse på fremtidig vækst.

En ny undersøgelse fra Greens Analyseinstitut viser at Tele Danmark som landets største udbyder af Internetforbindelser har en markedsandel i Danmark på 42 procent. På tredjepladsen ligger Cybercity med 8,3 procent. Ud over at ligge i toppen blandt de danske udbydere, har de to selskaber det tilfælles, at under 50 procent af deres abonnementer er under 40 år.

Det problem har de øvrige udbydere ikke. Fordelingen af markedsandele blandt disse er ifølge Børsen Get2Net med 13,4 procent, Telia med 6,3 procent, Mobilix med 5,6 procent, World Online med 3,3 procent og endelige Image Scandinavia med 2,9 procent.

Desuden vise analysen fra Greens, at 62,8 procent af de danske husstande i dag har en computer, og 39,5 procent har adgang til Internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs