MediaWatch

Tele Danmark har for få unge Internetbrugere

Unge er storforbrugere af Internet set i forhold til de ældre generationer. Det er derfor de unge, som udbyderne først og fremmest skal have fat i, hvis de vil satse på fremtidig vækst.

En ny undersøgelse fra Greens Analyseinstitut viser at Tele Danmark som landets største udbyder af Internetforbindelser har en markedsandel i Danmark på 42 procent. På tredjepladsen ligger Cybercity med 8,3 procent. Ud over at ligge i toppen blandt de danske udbydere, har de to selskaber det tilfælles, at under 50 procent af deres abonnementer er under 40 år.

Det problem har de øvrige udbydere ikke. Fordelingen af markedsandele blandt disse er ifølge Børsen Get2Net med 13,4 procent, Telia med 6,3 procent, Mobilix med 5,6 procent, World Online med 3,3 procent og endelige Image Scandinavia med 2,9 procent.

Desuden vise analysen fra Greens, at 62,8 procent af de danske husstande i dag har en computer, og 39,5 procent har adgang til Internettet.

Mere fra MediaWatch

Facebook åbner igen for politiske annoncer i USA

I et forsøg på at mindske misinformation har der siden det amerikanske præsidentvalg været slukket for det varme vand for politiske annoncer hos Facebook i USA. Torsdag vil det sociale medie åbne for hanerne igen.

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs