MediaWatch

Kritik af Trends-analyse

Ikke mindst hos TV3, der står til en relativ stigning i udviklingen på 20 procent. TV2 og TVDanmark står til en stigning på henholdsvis 11 og 10 pct. Tallene undrer imidlertid i et af de største danske mediabureauer, Carat Danmark.

- Især de store forventninger til TV3 springer i øjnene. Deres priser er steget lidt, mens TV2 har været meget aggressive og holdt priserne i ro - så det er svært at se, hvorfor TV3 skulle gå så meget frem.

- Vores tal indikerer ikke en så voldsom stigning i reklameomsætningen hos TV-kanalerne som Trends 2000-analysen forudser.

- Den viser kun en stigning på et par procent, siger Jan Møller, TV-director for Carat Danmark til Erhvervsbladet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs