Kritik af Trends-analyse

MediaWatch

Ikke mindst hos TV3, der står til en relativ stigning i udviklingen på 20 procent. TV2 og TVDanmark står til en stigning på henholdsvis 11 og 10 pct. Tallene undrer imidlertid i et af de største danske mediabureauer, Carat Danmark.

- Især de store forventninger til TV3 springer i øjnene. Deres priser er steget lidt, mens TV2 har været meget aggressive og holdt priserne i ro - så det er svært at se, hvorfor TV3 skulle gå så meget frem.

- Vores tal indikerer ikke en så voldsom stigning i reklameomsætningen hos TV-kanalerne som Trends 2000-analysen forudser.

- Den viser kun en stigning på et par procent, siger Jan Møller, TV-director for Carat Danmark til Erhvervsbladet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også