BSkyB investerer i interaktivt indhold

MediaWatch

Begge selskaber har for længst erkendt nødvendigheden af at investere i Internet og interaktive muligheder, og lige omkring nytår blev denne udvikling yderligere cementeret.

Det skete med offentliggørelse af, at BSkyB overtager 10% af Englands førende computerspil portal, Gameplay. Parterne har desuden indgået en strategisk alliance, hvor Gameplay vil udvikle computerspil og e-handel applikationer til BSkyB's egne online aktiviteter. Desuden skal Gameplay være med til at producere 13 episoder om video- og computerspil til BSkyB's TV-kanal Sky One.

Gameplay er i forvejen leverandør af indhold til den interaktive platform, Open, som BSkyB ejer i fællesskab med British Telecom, Matsushita og banken HSBC.

Gameplay har over 500.000 registrerede brugere og er en af Europas førende portaler indenfor computerspil. British Telecom ejer også 10% af Gameplay som en konsekvens af at Gameplay i 1999 overtog det British Telecom ejede selskab Wireplay.

BSkyB's satsning på interaktive tjenester er steget kraftigt som følge af analyser, som viser at BSkyB's betalings-TV kunder anvender Internettet 44% mere end gennemsnittet blandt britiske husstande.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også