Køge Kommune indfører IP-telefoni

MediaWatch

Køge Kommune har besluttet at gå over til at ringe via Internet-telefoni. Allerede fra den 1. maj skal de 350 medarbejdere på Køge Rådhus starte med at anvende systemet, og efter sommerferien skal IP-telefoni være fuldt implementeret rundt om på kommunens institutioner.

Ordren på det nye system på knapt halvanden millione kroner for første fase er gået til det svenske teleselskab Telia og netværksfirmaet Cisco. Telia og Cisco skal levere de to Windows NT-servere, som skal styre driften af IP-telefonerne, samt 375 nye IP-telefoner, skriver Computerworld. Køge Kommune råder i dag selv over et separat kabling af telefon- og data-net.

Ved at binde alt tele- og datakommunikation mellem de kommunale institutioner sammen i ét fælles datanetværk, vil institutionerne kunne ringe gratis til hinanden. Derudover har kommunen planer om også at anvende den nye teknologi til at indføre forskellige telefonsvarer-funktioner som for eksempel voicmail og integration af kalendrer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også