MediaWatch

TV3 forventer vækst

Den forventede vækst skal først og fremmest komme fra TV3. Her forventer Viasat at reklameindtægterne vil vokse med 25 procent, og at udbredelsen vil vokse fra 74 procent af befolkningen i dag til 80 procent i løbet af 2000.

Fra marts introducerer Tele Danmark Kabel-TV en ny mellempakke, som i modsætning til den nuværende grundpakke vil komme til at indeholde TV3. Det regner Viasat med vil komme til at betyde, at omkring halvdelen af de nuværende abonnementer på grundpakken vil opgradere til mellempakken.

Resten af væksten skal hentes fra den generelle vækst i markedet og ved at erobre kunder fra TV 2.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs