MediaWatch

Asschenfeldt satser på Internet-underholdning

Internet-brugerne deltager gratis og kan vinde store pengepræmier i forbindelse med konkurrencerne. Idéen er meget enkel. Deltagerne kan vinde præmier mod, at vi får lov til at give dem reklamer, siger Peter Asschenfeldt til Ritzau.

Quiz-siden er den første af en række planlagte web-sider, som kommer fra selskabet. Vi har planlagt at investere kraftigt i Internet-aktiviteter i løbet af år 2000 og forventer et underskud på mellem 10 og 20 millioner kroner i år, siger Peter Asschenfeldt.

Han håber, at idéerne er så gode, at man med base i Danmark kan opbygge et internationalt Internet-firma. Derfor har vi som en del af denne vision registreret over 2000 domænenavne, hvor langt hovedparten er internationale, siger Peter Asschenfeldt, der lover nye websider med underholdning i løbet af kort tid.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Seneste nyt

Se flere jobs