Handlekraft fra Mobilix

MediaWatch

Og den udvikling forventes at fortsætte i år 2000, hvor den fransk-ejede telekommunikations virksomhed vil komme til at kæmpe med Tele Danmark om markedsandele, skriver Børsen. Teleanalytiker John Strand fra Strand Consult vurderer, at Mobilix sidste år rykkede op på en tredjeplads i Danmark, kun overgået af Tele Danmark og Sonofon. Ifølge John Strand skyldes Mobilix’s succes, at selskabet i 1999 har ført en proaktiv strategi, med vægt på udbygningen af distributionsnettet og favorable præmieringer af de enkelte forhandlere, hver gang de sælger en Mobilix telefon eller abonnement.

Mobilix har i løbet af året mangedoblet antallet af forhandlere, blandt andet ved at komme ind i forbrugerelektronikkæden Fona. Derimod anser John Strand Tele Danmark for at have været for lidt aktive i 1999 og Sonofon for at have været direkte passive. Det kommer nu til at koste for de to selskaber, at de ikke har formået at lukke hullet i markedet for Mobilix. Samtidig forudser Strand, at Telia nok skal komme igen i det nye år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også