MediaWatch

TV 2 indleder priskrig på reklamer

I øjeblikket forhandler TV 2 med mediebureauerne om næste års reklamebudgetter, som i alt udgør 80 procent af reklamekøbet i år 2000. Her ser det ud til at sidste års katastrofeøkonomi har lært TV 2 lektien, skriver Politiken. Priserne på reklamer skal ned, og stationen skal have flere seere i de aldersklasser, som annoncørerne efterspørger.

Ifølge Majbritt Krogh Hansen fra CIA Mediacentralen har TV 2 netop gjort det der skal til, for at få annoncørerne tilbage. Stationen har indført et nyt prissystem, som åbner mulighed for øgede rabatter til annoncekøberne, og sendefladen er blevet tilrettet, så den bliver mere annoncørvenlig og i højere grad tiltrækker seere i den købedygtige alder mellem 21 til 50 år.

Johan Boserup fra mediebureauet TMP tror på at TV 2’s nye prissystem kan føre til rabatter på op til 20 procent, og at det vil presse de mindre kommercielle kanaler til også sat sænke deres priser.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Seneste nyt

Se flere jobs