MediaWatch

Julens e-handel

De danskere, som har gjort deres juleindkøb via Internettet, har først og fremmest købt cd’ere, viser en ny undersøgelse foretaget af Icon Medialab. Ifølge Berlingske Tidende, er undersøgelsen foretaget blandt 2.100 personer på de største danske Internet-sites i perioden 6. december til 19. december i år, og den viser også, at kun fire procent af de danskere, der har købt julegaver online, har brugt mindre end 200 kroner, mens 70 procent har brugt mellem 200 og 1.000 kroner.

Endelig viser den danske undersøgelse, at 65 procent af de adspurgte, som ikke har købt julegaver på Internettet, begrunder det med, at man ikke kan røre på varen i de virtuelle butikker.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs